Naam:
smarti.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Reisverhalen van mijn stage periodes bij o.a. Seatrade Groningen en The Holland Amerika Line

voor mijn 1e stage heb ik gevaren bij Seatrade Groningen op het koelschip MS Royal Klipper

mijn 2e stage is bij de holland amerika lijn op het cruiseschip MS Eurodam

Over mijn reis

Met de MS Royal Klipper van Europa naar Nieuw Zeeland, vanuit Nieuw Zeeland naar Ecuador en via het Caribbisch en het Panama Kanaal naar de Middellandse Zee en Zwarte Zee, als laatste een rondje Antwerpen, Carribean, en afmonsteren in Antwerpen.

Met de MS Eurodam, begin ik in Fort Launerdale, Florida, waar ik 2 maanden een rondje caribbean doe, gevolgd door een oversteek naar Europa waar ik oa Portugal, Spanje, Italie zal aan doen.
Via Barcelona zal ik naar Noord Europa varen lang Engeland, Scandinavie tot aan Rusland.
in London zal ik afmonsteren

Bezochte landen

Ik heb 34 landen (14%) bezocht:

Amerikaanse Maagdeneilanden, Bahama's, België, Bermuda, Britse Maagdeneilanden, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Polynesië, Gibraltar, Honduras, Italië, Monaco, Nederland, Nieuw-Caledonië, Noorwegen, Oekraïne, Panama, Portugal, Puerto Rico, Roemenië, Rusland, Spanje, Tunesië, Turkije, Turks- en Caicoseilanden, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden.